Najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych
Często jedynym rozwiązaniem, które pozwala uniknąć przedsiębiorstwom niewypłacalności, jest przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego. Dla wielu właścicieli firm związany z tym proces jest nowością, dlatego nie brakuje w nim błędów, które przesądzają o niepowodzeniu tych działań. W tym artykule bierzemy więc na tapet 3 najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych.
Zwlekanie z rozpoczęciem restrukturyzacji
Dla firmy stojącej przed widmem bankructwa i niewypłacalności najważniejsze jest szybkie podjęcie działań, które pozwolą na zaspokojenie zobowiązań wobec wierzycieli. Niestety bardzo często przedsiębiorstwa zbyt długo zwlekają z otwarciem postępowania restrukturyzacyjnego, przez co wyjście z kryzysu staje się z dnia na dzień coraz trudniejsze. Dlatego decyzje o skorzystaniu z restrukturyzacji firmy najlepiej podjąć już w momencie pogarszającej się płynności finansowej, w przypadku której nic nie zapowiada, że ma powrócić do stanu pierwotnego.
Brak dobrego planu restrukturyzacyjnego
Kolejnym błędem jest brak dobrego planu restrukturyzacyjnego. Tego typu postępowanie wiąże się bowiem z wieloma zmianami, do których firma powinna zostać odpowiednio przygotowana, dlatego warto w tym przypadku skorzystać z pomocy doradcy restrukturyzacyjnego, takiego jak Kancelaria Doradca z Warszawy. Pomoże on nie tylko przygotować przedsiębiorstwo do najbliższych działań, ale także sporządzi odpowiedni plan restrukturyzacyjny, który jest niezbędny w trakcie toczącego się postępowania i pozwoli ponownie powrócić firmie do funkcjonowania na rynku.
Błędy w komunikacji między dłużnikami a wierzycielami
Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego dla wielu przedsiębiorców jest tożsame z porażką biznesową. Bardzo często nie chcą oni więc otwarcie o tym rozmawiać ze swoimi wierzycielami. To w efekcie doprowadza natomiast do wielu nieporozumień, które nie pozwalają wypracować optymalnego dla każdej ze stron porozumienia. A to wyłącznie szczerość w przypadku komunikacji z wierzycielami pozwala ich uspokoić. W końcu są oni stroną, która nie otrzymała swojej zapłaty. Wytłumaczenie powodu opóźnień w płatnościach i zapewnienie chęci uregulowania należności jest więc krokiem milowym do otwarcia negocjacji, które pozwolą przedsiębiorstwu stopniowo wychodzić na prostą.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana