Artykuł sponsorowany

Kiedy warto pomyśleć o zmianie biura rachunkowego?

Kiedy warto pomyśleć o zmianie biura rachunkowego?

Prowadzenie biznesu oznacza konieczność rozliczania się z organami skarbowymi oraz wypełniania wielu obowiązków formalnych, m.in. w zakresie sporządzania dokumentacji na potrzeby ubezpieczeń społecznych. Ze względu na to, iż wymaga to specjalistycznej wiedzy, większość podmiotów zleca takie zadania biurom rachunkowym. W razie, gdyby współpraca nie układała się dobrze, warto jednak rozważyć zmianę firmy obsługującej księgowość.

Jakie usługi oferują biura rachunkowe?

Outsourcing księgowości jest standardem w przypadku większości firm, których wielkość i skala działania sprawia, iż nieopłacalne byłoby tworzenie własnych służb zajmujących się rachunkowością. Jest to o tyle wygodne, że poza kwestiami związanymi z prowadzeniem ksiąg i naliczaniem podatków, jak też wysyłaniem obowiązkowych deklaracji skarbowych czy przekazywaniem plików JPK w ramach obsługi VAT, podmioty zewnętrzne przejmują formalności niezbędne przy rozliczaniu się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, a ponadto zajmują się płacami i dokumentacją pracowniczą – umowami o pracę oraz umowami cywilno-prawnymi, a także aktami osobowymi, w tym gromadzeniem świadectw pracy, zaświadczeń lekarskich oraz koniecznych uprawnień i certyfikatów. Kluczem do satysfakcji ze współpracy będzie jednak rzetelne wywiązywanie się ze swoich zobowiązań przez biuro rachunkowe. Na poznańskim Nowym Mieście obsługą rachunkowo-podatkową na najwyższym poziomie zajmuje się biuro księgowe Renata Pempera, które specjalizuje się także w przejmowaniu dokumentacji i „prostowaniu” popełnionych wcześniej przez inne podmioty błędów.

Jakimi kryteriami warto się kierować przy wyborze oferty prowadzenia księgowości?

Szukając dobrej oferty prowadzenia księgowości, większość przedsiębiorców zwraca uwagę na korzystną cenę usług oraz dogodne warunki współpracy, związane m.in. z przekazywaniem dokumentów czy terminem przygotowania rozliczeń. Równie istotne okażą się jednak kompetencje zatrudnionych w biurze rachunkowym osób. Dobrą wskazówką może tu być wykształcenie kierunkowe czy udokumentowane kwalifikacje np. Certyfikat Księgowy wydawany przez Ministra Finansów. Atrakcyjną i dostosowaną do potrzeb klientów ofertę przedstawia Biuro rachunkowe Renata Pempera z Poznania, zapewniające także profesjonalną obsługę kadrowo-płacową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.