Jak wygląda typowy dzień dziecka w przedszkolu?
Dzień każdego przedszkolaka może wyglądać zupełnie inaczej. Może składać się z wykonywania przez dziecko licznych czynności przyczyniających się do jego aktywnego rozwoju. Wiemy, że harmonogramy dni w przedszkolach są niejednakowe, dlatego w dzisiejszym artykule skupimy się na wybranym planie działania. Jak wygląda typowy dzień dziecka w przedszkolu?
Co przedszkolaki robią do południa?
W związku z tym, że plany dnia mogą różnić się w zależności od przedszkola, w dzisiejszym artykule skorzystamy z konkretnego harmonogramu. W celu przedstawienia Państwu, jak wygląda typowy pobyt malucha w przedszkolu, opiszemy rozkład dnia ustalony w jednym z warszawskich przedszkoli, a dokładnie w Przedszkolu Niepublicznym Entliczek Pentliczek. Choć metody nauczania mogą być zupełnie różne w poszczególnych placówkach, realizowany w nich program dydaktyczno-wychowawczy jest taki sam – pomijając zajęcia dodatkowe.
Na początek opowiemy o tym, co maluchy robią do południa, czyli do około godziny 12. We wspomnianym przez nas niepublicznym przedszkolu z Warszawy dzieci rozpoczynają swój dzień przedszkolny o godzinie 7:30. Już od rana maluchy są aktywizowane do zabawy i kreatywnego myślenia. Bawią się według własnego pomysłu. Mogą wybrać zajęcia realizowane samodzielnie bądź grupowo. Po tym następuje czas na tzw. poranek logopedyczny, czyli gimnastykę buzi i języka, a także ogólną gimnastykę poranną. Po tym odbywa się śniadanie.
Następnie rozpoczyna się nauka, a w tym zajęcia poświęcone poznawaniu wybranego języka obcego – języka angielskiego lub języka hiszpańskiego. Program dydaktyczno-wychowawczy przewidziany na kolejne godziny spotkania pedagogów z przedszkolakami obejmuje między innymi edukację językową, matematyczną, przyrodniczą z elementami ekologii, zajęcia ruchowe, warsztaty artystyczne, spacery i wycieczki oraz ewentualne zajęcia dodatkowe. Zajęcia dydaktyczne wieńczone są wyczekiwanym przez maluchy obiadem.
Jakie zajęcia są organizowane w przedszkolach po południu?
Po obiedzie dzień przedszkolaka nieco zwalnia. Następuje wówczas odpoczynek poobiedni w formie muzykoterapii i bajkoterapii – w ramach odpoczynku (dot. młodszych dzieci) lub w ramach relaksu (dot. starszych dzieci). Na później przewidziany jest podwieczorek, a następnie zajęcia dodatkowe, poświęcone na przykład garncarstwu czy tańcowi. Na koniec pobytu w przedszkolu maluchy doskonalą zdobyte podczas zajęć umiejętności, spacerują z opiekunami na świeżym powietrzu, a także bawią się zgodnie ze swoimi potrzebami i zainteresowaniami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana