Artykuł sponsorowany

Jak dopasować formę reklamy do odbiorcy Youtube’a?

Jak dopasować formę reklamy do odbiorcy Youtube’a?

Ogromne zasięgi powodują, że stale wzrasta liczba firm, które reklamują się na Youtube. Najłatwiej zdobyć nowych klientów integrując swoje klipy reklamowe z istniejącymi, odnoszącymi sukcesy i powiązanymi tematycznie kanałami. Twórcy platformy ułatwiają to zadanie. Jakie rodzaje reklam pokazują się na Youtube i dla kogo są odpowiednie?

W jaki sposób firma może promować się poprzez Youtube?

YouTube oferuje swoje reklamy w różnych formatach, w zależności od nawyków użytkowników i potrzeb reklamodawców. Reklamy TrueView są odpowiedzią na rosnącą liczbę osób oglądających filmy na smartfonach. Istnieje także możliwość ograniczenia reklamy do formatów urządzeń i na przykład skierować je tylko do używających komputerów PC lub tylko telefonów komórkowych.

Youtube oferuje trzy rodzaje wyświetlania filmów wizerunkowych. To pre-roll, czyli reklama, która zaczyna się przed filmem, lub post-roll, gdy kampania jest uruchamiana po jej zakończeniu. Trzecią możliwością, dotyczącą video trwających dłużej niż 15 minut jest filmik przerywający transmisję. Reklama może być wyróżniona kolorem i umieszczona nad wynikami wyszukiwania (In-Search) lub w kolumnie “podobne filmy” po prawej stronie ekranu (In-Display). Ostatni sposób wyróżnienia to In-Stream, co polega na wyświetleniu kampanii przed lub w trakcie filmu.

Dla kogo przeznaczone są poszczególne formaty reklam na Youtube?

Reklamy display cieszą się popularnością, ponieważ nie są nachalne, ale mimo to wzbudzają ciekawość i przyciągają uwagę. Zainteresowany użytkownik jednym kliknięciem trafia na właściwą stronę, dlatego każda dobra kampania powinna zawierać reklamę display. Można także skorzystać z nakładek reklamowych, które pojawiają się na dole filmów. Nakładki to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć użytkowników YouTube. Ten rodzaj reklamy jest bardzo zauważalny, ponieważ nie można go zignorować. To, co najważniejsze, to wpływ na przekazywanie informacji o produktach/usługach.

Karty sponsorowane to wyskakujące okienka z wezwaniem do działania. Służą do przekazywania dodatkowych informacji i komunikacji z użytkownikiem. Mogą dotyczyć produktów wymienionych w filmie. Użytkownikowi przez kilka sekund wyświetlany jest zwiastun, ważne, żeby zachęcił go do kliknięcia, co podkreślają klienci Domu Produkcyjnego Imperia Film. Karty sponsorowane dają widzowi możliwość uzyskania informacji o wspomnianej marce, firmie lub produkcie. Taka reklama może zwiększyć interakcję z użytkownikiem i jeszcze bardziej go zainteresować.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.