Jak dopasować formę reklamy do odbiorcy Youtube’a?
Ogromne zasięgi powodują, że stale wzrasta liczba firm, które reklamują się na Youtube. Najłatwiej zdobyć nowych klientów integrując swoje klipy reklamowe z istniejącymi, odnoszącymi sukcesy i powiązanymi tematycznie kanałami. Twórcy platformy ułatwiają to zadanie. Jakie rodzaje reklam pokazują się na Youtube i dla kogo są odpowiednie?
W jaki sposób firma może promować się poprzez Youtube?
YouTube oferuje swoje reklamy w różnych formatach, w zależności od nawyków użytkowników i potrzeb reklamodawców. Reklamy TrueView są odpowiedzią na rosnącą liczbę osób oglądających filmy na smartfonach. Istnieje także możliwość ograniczenia reklamy do formatów urządzeń i na przykład skierować je tylko do używających komputerów PC lub tylko telefonów komórkowych.
Youtube oferuje trzy rodzaje wyświetlania filmów wizerunkowych. To pre-roll, czyli reklama, która zaczyna się przed filmem, lub post-roll, gdy kampania jest uruchamiana po jej zakończeniu. Trzecią możliwością, dotyczącą video trwających dłużej niż 15 minut jest filmik przerywający transmisję. Reklama może być wyróżniona kolorem i umieszczona nad wynikami wyszukiwania (In-Search) lub w kolumnie “podobne filmy” po prawej stronie ekranu (In-Display). Ostatni sposób wyróżnienia to In-Stream, co polega na wyświetleniu kampanii przed lub w trakcie filmu.
Dla kogo przeznaczone są poszczególne formaty reklam na Youtube?
Reklamy display cieszą się popularnością, ponieważ nie są nachalne, ale mimo to wzbudzają ciekawość i przyciągają uwagę. Zainteresowany użytkownik jednym kliknięciem trafia na właściwą stronę, dlatego każda dobra kampania powinna zawierać reklamę display. Można także skorzystać z nakładek reklamowych, które pojawiają się na dole filmów. Nakładki to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć świadomość marki i przyciągnąć użytkowników YouTube. Ten rodzaj reklamy jest bardzo zauważalny, ponieważ nie można go zignorować. To, co najważniejsze, to wpływ na przekazywanie informacji o produktach/usługach.
Karty sponsorowane to wyskakujące okienka z wezwaniem do działania. Służą do przekazywania dodatkowych informacji i komunikacji z użytkownikiem. Mogą dotyczyć produktów wymienionych w filmie. Użytkownikowi przez kilka sekund wyświetlany jest zwiastun, ważne, żeby zachęcił go do kliknięcia, co podkreślają klienci Domu Produkcyjnego Imperia Film. Karty sponsorowane dają widzowi możliwość uzyskania informacji o wspomnianej marce, firmie lub produkcie. Taka reklama może zwiększyć interakcję z użytkownikiem i jeszcze bardziej go zainteresować.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana