Trendy na rynku wystawienniczym - stoiska działające na wszystkie zmysły
Zmysły człowieka pełnią ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu. Dlatego też wiele firm decyduje się dotrzeć za ich pomocą do podświadomości potencjalnego klienta. Od lat wiadomo, że sklepy celowo ustawiają świeże wypieki na początku alejki, po to, żeby wydzielający się aromat był miły i przyciągał kupujących w odpowiednie miejsca. Obecnie, buduje się stoiska handlowe, które są w stanie wykorzystać praktycznie każdy zmysł.
Jakie zmysły wykorzystuje się do promocji towarów lub usług?
Do promocji swoich towarów lub usług firmy wykorzystują praktycznie każdy zmysł, jaki ma człowiek. Wiele jednak zależy od tego, który dokładnie produkt jest promowany. Przy reklamie żywności oraz napojów wpływa się głównie na zmysł smaku i węchu. Klient przed zakupem może spróbować danego pożywienia, dzięki czemu istnieje szansa, że mu ono zasmakuje oraz podejmie on decyzję o zakupie. Pokarmy, które wydzielają przyjemny zapach, dodatkowo wzmacniają swój przekaz, co może jeszcze bardziej zmotywować do kupna danego produktu.
Często również dla danej grupy produktów wykorzystuje się słuch. Wiele osób do dziś pamięta jeszcze melodię, która towarzyszyła pojazdowi sprzedającemu lody. Także krótkie piosenki, tzw. dżingle, zapadają w pamięć, co sprawia, że będąc w sklepie, klient najprawdopodobniej zdecyduje się na zakup produktu, który dobrze mu się kojarzy.
W jaki sposób wykorzystać zmysły na rynku wystawienniczym?
Firmy produkujące różne produkty często uczestniczą w targach wystawienniczych. To na takich spotkaniach mogą one przedstawić swoje nowości szerszej grupie odbiorców. Jednak na takich wydarzeniach znajduje się wiele przedsiębiorstw i żeby się wyróżnić, konieczne jest zaprezentowanie czegoś specjalnego. W celu zwiększenia zainteresowania swoim produktem wiele stoisk wystawienniczych wykorzystuje różnego typu dodatkowe elementy.
Piękny zapach, który roztacza się wokół stoiska, z pewnością przyciągnie osoby z otoczenia. Dodatkowo drobny poczęstunek zadziała na zmysły i sprawi, że wiele osób zatrzyma się, aby dowiedzieć się więcej o danym produkcie.
Jak wygląda budowa stoiska targowego?
Firmy wykorzystujące zmysły do promocji swoich produktów muszą mieć odpowiednio przygotowane do tego stanowisko. Taką usługę warto powierzyć doświadczonej firmie, takiej jak Art-Co, która wykona projekt pod wymiar. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie stoiska do własnych potrzeb.
Można przy tym wykorzystać różne bodźce, ale także ułożyć główny produkt w odpowiednim miejscu. Możliwe jest również umieszczenie głośników odtwarzających muzykę reklamową czy komunikaty.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana