RFID w sklepach samoobsługowych. Jak to działa?
Automatyczny, samoobsługowy sklep to coraz częściej spotykany sposób na sprzedaż produktów. Bez personelu i tradycyjnych kas, za to z aplikacją, która umożliwia korzystanie z niego. W większości przypadków takie miejsca oferują artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyki. Można w nich nabyć np. przekąski, napoje i inne artykuły, które są odpowiednio oznaczone tagiem RFID. Dzięki temu taka automatyzacja jest możliwa. Dowiedz się, jak ona działa!
Technologia RFID w sklepach samoobsługowych
Nowoczesne rozwiązania pozwalają na usprawnienie wielu procesów, również logistycznych i sprzedażowych. Identyfikacja produktów za pomocą fal radiowych (RFID) jest już obecna w wielu punktach handlowych na całym świecie. Umożliwia ona odczyt oraz przesłanie danych, jak również elektroniczne zasilenie chipów, które te informacje przechowują. Dzięki temu klienci mogą obsłużyć się sami, bez angażowania obsługi sklepu. Zyskuje na tym czas, bowiem samodzielnie przeprowadza wszystkie czynności związane z zakupem wybranego towaru. Jest to rozwiązanie korzystne dla sklepu, który ponosi mniejsze koszty zatrudnienia.
Klient musi jedynie przyłożyć etykietę z tagiem zawierającym informacje o produkcie do czytnika, a resztę załatwia system informatyczny. Co więcej, klient może wejść do sklepu z listą zakupów, którą wysłała mu na smartfon inteligentna lodówka. System w sklepie sczytuje listę i podsumowuje zakupy. Zapłacić można bezdotykowo, co jest również bardzo wygodne. Zastosowanie technologii RFID sprawia zatem, że czas przeznaczony na zakupy znacznie się skraca, a klient odczuwa znaczny komfort z powodu zautomatyzowania wszystkich czynności z nimi związanych.
Korzyści z wykorzystania technologii RFID
Tagi RFID tzw. transpondery, chipy lub znaczniki RFID, to niewielkie nośniki danych, o różnych kształtach i rozmiarach. Zawierają szereg informacji, które ułatwiają m.in. inwentaryzację środków trwałych, automatyzację łańcucha dostaw, a także optymalizację pracy magazynów i procesu produkcji. Jak podkreślają specjaliści firmy Turck Vilant Systems, ich wykorzystanie można dopasować do potrzeb klientów. Odpowiednio dobrane i zintegrowane z systemem usprawnią i skrócą wiele czynności.
Mogą dostarczać informacji o wyrobie i producencie, np. o dacie przydatności do spożycia, sposobie wykorzystania luz zastosowania. To również sposób na przekazanie klientom danych o producencie, a także zabezpieczenie produktu przed kradzieżą. Może to być skuteczna metoda zapobiegania kradzieżom oraz walki z podróbkami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana