Artykuł sponsorowany

Metody wykonywania pieczątek

Metody wykonywania pieczątek

Pieczątki to podstawowe wyposażenie teczki każdego przedsiębiorcy. Ponieważ są one wykorzystywane w codziennej pracy, zwykle przykładamy uwagę do tego, aby były trwałe i estetyczne. Tym bardziej że pieczątki często są wyciągane podczas spotkań z kluczowymi klientami i kontrahentami. Przyjrzyjmy się zatem metodom ich produkcji.

Jak powstaje pieczątka?

Pieczątki powstają różnymi technikami, które decydują o ich trwałości, a także o jakości odbitek. Najczęściej stosowane są trzy metody produkcji:

  • Polimerowa – jest to najtańsza technika produkcji pieczątek, ale jednocześnie najbardziej czasochłonna. W tej metodzie wykorzystuje się właściwości polimeru, który gęstnieje pod wpływem światła UV. Pieczątki wytwarzane metodą polimerową są najmniej precyzyjne.
  • Fleszowa – technika ta wywodzi się z Japonii i polega na wypalaniu czcionki na materiale światłoczułym za pomocą urządzenia błyskowego. Powstający odcisk umożliwia tworzenie bardzo precyzyjnych odbitek, a sama metoda jest prosta, szybka i nieskomplikowana. Niemniej jednak pieczątki wykonane metodą fleszową wyrzuca się po wykonaniu około 2000 odbitek, ponieważ nie ma możliwości uzupełnienia w nich tuszu.
  • Laserowa – w tej technice graweruje się gumkę odciskową za pomocą wiązki lasera. Powstające w ten sposób pieczątki uznawane są za najdokładniejsze – można zatem na nich umieścić większą ilość informacji bez utraty jakości. Co więcej, taką pieczątkę wykonuje się w zaledwie 5 minut.

Obecnie pomimo rosnącej dominacji techniki laserowej wiele firm oferuje wykonanie pieczątki także metodą błyskową i polimerową. Daje to możliwość sprostania różnym oczekiwaniom klientów – dla jednych decydująca będzie cena a dla innych jakość. Wyrobem pieczątek we wszystkich trzech technikach zajmuje się firma Kamel ze Szczecina.

Rodzaje pieczątek

Istnieje wiele rodzajów pieczątek, które nadają się do różnych zastosowań. Przykładowopieczątki ze Szczecina to klasyczne stemple, pieczątki w wersji kieszonkowej, a także pieczątki z funkcją długopisu. Czym się różnią?

Najbardziej klasyczną wersją pieczątki jest drewniany gryf z zewnętrzną poduszką z tuszem. Obecnie jest mało popularna – klienci wybierają pieczątki automatyczne, w których proces tuszowania zachodzi machinalnie, pod wpływem nacisku. Alternatywą jest pieczątka kieszonkowa, idealna dla osób mobilnych, mieszcząca się w małym pudełeczku. Z kolei pieczątka ukryta w obudowie długopisu to świetny gadżet dla biznesmenów – tym bardziej że na długopisie można dodatkowo wygrawerować logotyp.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.