Jakie części autobusu najczęściej wymagają wymiany?
![Jakie części autobusu najczęściej wymagają wymiany? Jakie części autobusu najczęściej wymagają wymiany?](https://d2yvmenv39glx3.cloudfront.net/images/f-258503-jakie-czesci-autobusu-najczesciej-wymagaja-wymiany.jpg)
Ogromna masa, ruszanie i wytracanie prędkości, otwieranie drzwi liczone w setkach razy dziennie. To tylko niektóre czynniki mające wpływ na stan techniczny autobusów. Oczywiście nie każda maszyna eksploatowana jest w jednakowych warunkach. Inne jest przeznaczenie autobusów miejskich, a inne, dalekobieżnych, co wpływa też na ich konstrukcję. Są jednak pewne wspólne elementy, które można wymienić spośród wymagających najczęstszej wymiany. Sprawdź!
Co w autobusie psuje się najczęściej?
Istnieją dwa układy podzespołów, które w autobusach narażone są na szybkie zużycie – hamulce i zwieszenie. Te części zamienne do autobusów powinny więc mieć najwyższą możliwą jakość. Wśród poszczególnych elementów układu hamulcowego na szybkie zużycie narażone są:
klocki;
tarcze;
bębny hamulcowe;
czujniki ABS;
przewody hamulcowe;
zaciski;
siłowniki;
szczęki.
W zawieszeniu pneumatycznym dochodzi do zużycia:
amortyzatorów;
końcówek drążków;
drążków reakcyjnych;
miechów kompletnych;
uszczelnienia.
Pozostałe awarie podzespołów autobusowych
To oczywiście nie wszystkie części, które ulegają usterkom w autobusach. Narażony na szybsze zużycie jest również układ przeniesienia napędu. Ma to związek z cyklicznym rozpędzaniem wielotonowego pojazdu i wytracaniem prędkości. Dlatego do poważnych i niestety częstych usterek należą te dotyczące sprzęgła i skrzyni biegów. Jak sugeruje przedstawiciel Serwisu autokarów w Opolu Bus - Service nie można bagatelizować niepokojących sygnałów z ww. elementów. Poza tym wiele dolegliwości dotyka mniejszych, ale równie ważnych części autobusów. Może to dotyczyć pneumatyki otwierania i zamykania drzwi, systemów klimatyzacji czy zużywania się opon. Nie można również zapomnieć o osprzęcie jednostki napędowej, czyli wtryskiwaczach, turbosprężarkach czy układzie chłodzenia.
Zapobieganie najczęstszym usterkom autobusów
Na szczęście cykliczne awarie podzespołów w autobusach nie muszą być tak uciążliwe. Kluczowe jest dbanie o podstawowy serwis jednostki napędowej oraz pozostałych układów pojazdu. Powierzenie swojej floty profesjonalnemu serwisowi zapewnia utrzymanie jej w odpowiednim stanie technicznym. To wpływa na podniesienie komfortu podróży oraz pracy dla kierowcy, a także obniżenie kosztów wywołanych przez powtarzające się naprawy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Lukam Łukasz Michalak
Drogi - oznakowanie, sygnalizacja woj. mazowieckie09-500 Gostynin, Sadownika 6
-
Alfa. Ośrodek Szkolenia Kierowców
Nauka jazdy woj. podlaskie15-094 Białystok, Skłodowskiej-Curie 3 lok. 02