Jak rozłożyć na raty zaległości podatkowe wobec US?
Osoby, które nie są w stanie zapłacić jednorazowo całego podatku, zaległości podatkowych lub odsetek od nieopłaconych w czasie zaliczek, mogą złożyć wniosek o rozłożenie tych należności na raty. Dzięki temu nie odczuje się aż tak dużego obciążenia finansowego. Jak rozłożyć zaległości podatkowe wobec US?
Co zrobić, żeby rozłożyć na raty zaległości podatkowe wobec US?
Zarówno zaległości wobec US w kwestii podatku dochodowego, jak i VAT, można rozłożyć na raty. W każdym z tych przypadków trzeba wystosować odpowiedni wniosek do Urzędu Skarbowego. Należy o tym pamiętać przed upływem terminu płatności. Zaległości podatkowe może obejmować odroczenie, układ ratalny US lub umorzenie. Podatnik powinien opisać, jaka ulga ma być mu przyznana, z jakim podatkiem jest związana oraz na jakich warunkach chciałby uregulować należność. Trzeba pamiętać o tym, żeby wykazać, że za przyznaniem ulgi przemawia interes podatnika lub publiczny. Na korzyść działają takie sytuacje, jak brak możliwości zarobkowania ze względu na chorobę czy utrata majątku na skutek klęsk żywiołowych.
Jakie zaległości podatkowe mogą być umorzone, a jakie odroczone?
Podatnik ma prawo do złożenia wniosku o umorzenie całości lub części niedopłaty. Procesowi temu podlegają m.in. zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę, opłata prolongacyjna, ustalana przy odroczeniu terminu spłaty. Wniosek może złożyć podatnik, spadkobierca podatnika lub osoba trzecia. Odroczenie terminu płatności przysługuje z kolei zaległościom dotyczącym daty zapłaty podatku, odsetek za zwłokę oraz za nieuregulowane w terminie zaliczki na podatek. Taki dokument może złożyć podatnik, płatnik, inkasent, spadkobierca podatnika i osoba trzecia. Profesjonalne wsparcie w tym zakresie oferuje m.in. wirtualne biuro Business Support Service, które pomaga przygotować wniosek.
Co musi zawierać wniosek o rozłożenie podatku na raty?
Wniosek musi zawierać numer NIP podatnika, o co się wnioskuje, REGON i nazwę firmy, jej adres (lub adres zamieszkania osoby fizycznej), dokładny opis sytuacji uzasadniający prośbę o rozłożenie na raty należności, a także zakres wniosku. Niezbędne jest też wskazanie rodzaju ulgi, o którą się wnioskuje. Niestety wiele osób ma z tym problem, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych firm.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana