Eco opakowania mogą stać się wyróżnikiem Twojej marki
Od lat wiadomo, że opakowanie odgrywa ogromną rolę w budowaniu wizerunku marki. Wysyła ono komunikat do potencjalnych nabywców, zachęca do zakupu i informuje. Nastawienie społeczeństwa na ekologiczne działania sprawia, że na znaczeniu zyskują opakowania przyjazne środowisku naturalnemu. Podlegają recyklingowi, a jednocześnie spełniają swoją funkcję marketingową. Dowiedz się, jak opakowania te pozwalają na budowanie więzi z klientami!
Charakterystyka opakowań ekologicznych
Opakowania ekologiczne obejmują grupę wszystkich opakowań, które są korzystne dla środowiska naturalnego. Są one:
produkowane z recyklingowanych materiałów,
wykonywane z materiałów ze źródeł odnawialnych,
towarami wielokrotnego użytku.
Wyroby te powstają w procesach technologicznych, które uwzględniają oszczędne korzystanie z wody i energii. Opakowania ekologiczne są zatem efektem dbałości o optymalizację produkcyjną od względem stosowanych surowców i działań. Warto postawić na recyklingowaną tekturę i wysokie standardy produkcji. Opakowania takie nie stanowią obciążenia dla środowiska naturalnego, w stosunkowo krótkim czasie ulegają biodegradacji.
Dlaczego warto postawić na opakowania ekologiczne?
Jak wskazują specjaliści firmy PAKCER, dla której ekologia jest ważnym wyznacznikiem działania, warto dopasować opakowanie do produktu zgodnie z zasadami sprzyjającymi środowisku naturalnemu. Konieczne zatem jest znalezienie odpowiedniego surowca, którego taki produkt to zostanie wykonany.
Najbardziej popularne są pudełka kartonowe, które z czasem można przetworzyć. Są one wytwarzane z pulpy drzewnej, otrzymywanej z recyklingu. Mają wiele zalet, przede wszystkim są uniwersalne. Można do nich pakować towary o rozmaitych wielkościach i kształtach. Pudełka te sprawdzają się w przechowywaniu i transportowaniu nawet bardzo ciężkich towarów. Odpowiednio zabezpieczają zawartość, spełniają funkcje estetyczne i marketingowe.
Od co najmniej kilku lat widać trend, który wskazuje, że konsumenci oczekują naturalnych produktów z prostym składem. To samo dotyczy opakowań, w których są one sprzedawane. Warto to wykorzystać w działaniach marketingowych firmy.
Właściciele i zarządzający firmami doskonale wiedzą, że wizerunek marki jest ważny dla odniesienia sukcesu rynkowego. Przedsiębiorstwo, które wykazuje inicjatywę w dbałości o środowisko naturalne oraz o lepsze jutro, jest pozytywnie postrzegane przez potencjalnych odbiorców. To ważne, gdyż pokolenie młodych ludzi i nie tylko dostrzega to, w jaki sposób marka komunikuje swoje wartości.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana